Koncert med rabat: Trio Con Brio

Kulturskolens klassiske ensembler, store som små, spiller koncert før Trio Con Brio koncerten d. 20. september kl. 17.30-18.30. Eleverne får efterfølgende en god rabatpris så de kan komme til koncerten med Trio Con Brio kl.19.30

KULTURAFTEN 2022 “Kulturen i bevægelse”

Optog med Kulturskolen Skanderborg  Kl. 16.30-17.30  Søtoften, Adelgade, Bybadet, Skanderborg  Kulturskolen laver et festligt rytmisk optog, som bevæger sig fra Kulturskolen på Søtoften, ned gennem Adelgade og ender ved Bybadet. Tag din bedste ven, din bedstemor og andet godtfolk i hånden og gå med os! Du kan høre os, når vi kommer.  Se hele programmet (pdf) for kulturaften her Målet med Kulturaftenen  er at vise den brede palette af kultur, som findes i Skanderborg Kommune. At synliggøre den kultur, der er i folks egne baghaver. Vi vil gerne vise, hvad det er kulturaktørerne her i kommunen kan, og samtidig inspirere vores borgere til at bruge den lokale kultur mere.

Ung Aften (UDSOLGT)

UNG aften er en sjov aften for unge i 7-8. klasse fyldt med (u)hyggelige aktiviteter bl.a. Silent Disco, Escape Room, Lasergame, fotobooth, Halloween ansigtssminke, mm. UNG aften, som afholdes i Kulturhuset, er et samarbejde mellem Kulturhuset, Ungdomsskolen, Biblioteket og os. Vores to dramalærere deltager sammen med nogle af vores ældste dramaelever, som skal være med til skræmme og skabe uhygge. MUHAHAHAHAAAAAAAAAA!

kr100

Hooked on Piano – klaverworkshop

Kulturskolen Skanderborg Søtoften 2a, Skanderborg, Danmark

Klaverworkshops -gratis for alle der går til soloklaver i Skanderborg kulturskole. Vi mødes og spiller sammen i 3 hyggelige timer! Vi opfordrer alle vores solo klaverelever til at deltage i "Hooked On Piano" på Kulturskolen i Skanderborg d. 29. oktober kl. 10-13. Kom og få en hyggelig formiddag sammen med andre klaverelever og lærere i Kulturskolen! Der er workshops med forskellige aldersgrupper og niveauer, så check invitationen og programmet ud Man behøver ikke at øve på forhånd. Det handler om at spille sammen på kryds og tværs, men hvis I tager afsted nogle stykker sammen, skal vi nok sætte jer på samme workshop hvis I ønsker det. Hvis du kommer alene er der helt sikkert nogle på samme alder og niveau som dig, -og lærerne er super søde! Det bliver super sjovt og motiverende at lære andre klaverelever at kende. Så det er bare med at få tilmeldt sig 😊 Der er ingen deadline for tilmelding. Dagens program: Lørdag d. 29. oktober på Kulturskolen, Søtoften 2, Skanderborg Kl. 9.45 Opstilling for de elever der medbringer eget keyboard Kl. 10.00 Fælles velkomst i store sal Kl. 10.10 Workshops Kl. 11.30 Minimad (husk madpakke!) Kl. 11.45 Workshops Kl. 12.15 Pause og opstilling […]

Spil Dansk (Uge 44)

Spil Dansk Uge 44 I næste uge (uge 44, fra d. 31. oktober til d. 6. november) er der Spil Dansk Uge i Danmark. Der sker spændende ting i Spil Dansk Ugen, og der kan stadig købes billetter til to børnekoncerter på henholdsvis Gnisten og Walthers. Program for Spil Dansk Ugen: Mandag d. 31. oktober kl. 18.00: Professionel sangskriver på besøg hos Voxeværk Spil Dansk Clinic med Emma Hørlyck Mandag d. 31. oktober: Lyden af friheden på besøg på Højboskolen. Spil Dansk Workshop af Toke Brorson Odin Mandag d. 31. oktober: Kultursolens Elite/Spire hold på spildansk tourné på folkeskoler i kommunen. Tirsdag d.1. november: Kultursolens Elite/Spire hold på spildansk tourné på folkeskoler i kommunen. Lørdag d. 5. november kl. 10.00: Spil Dansk koncert. Walthers musikcafe præsenterer Børnebanditterne Søndag d. 6. november kl. 11:00: Spil Dansk koncert. Gnisten præsenterer VIVA med familiekoncerten Emilio og Pumaen Mandag d. 5. december kl. 18.00: Den Producerende Sangskriver. Spil Dansk clinic med Mads Fisker. God Spil Dansk Uge til jer allesammen!

Klassisk til Kaffen

Morten Børup Skolen Møllegade 45, Skanderborg, Danmark

Kom og nyd Kulturskolens elever spille til Klassisk til Kaffen. Kl. 18.00 i aulaen på Morten Børup Skolen.

Debutaften

Niels Ebbesen Skole Højvangens Torv 4, Skanderbrog, Danmark

Traditionen tro, så er denne aften for elever, der optræder for et publikum for allerførste gang. Det er noget helt specielt at skulle optræde og derfor gør vi denne aften til noget ganske særligt. Uanset om man har gået i nogle år eller lige er begyndt, så er denne aften for dem, som skal have en god oplevelse med at optræde første gang i trygge rammer. Det er for alle Kulturskolens elever både musik, sang, drama, billedkunst, tegning og dans - der er plads til alle første-gangs stjerner :-) Der vil være diplom og blomst til alle medvirkende, og bagefter er der kransekage eller lign. samt børne-champagne. Det afholdes i Niels Ebbesen skolens aula kl. 17.00-18.00