Kulturklasse Festival

Hørning hallen Toftevej 53, Hørning

Fredag d. 28. april afholdes der kulturklassefestival for kulturklasserne i Skanderborg kommune. Her mødes 270 elever i Hørning-hallen og spiller koncerter for hinanden. Her kan man høre et bredt udsnit af, hvad eleverne har øvet på hele året. Hele dagen afsluttes med et stort fællesnummer, hvor alle kulturklasser spiller og synger med hinanden.

Koncert med Skanderborg Pigekor i Tilst Kirke

Tilst Kirke Bysmedevej 57, Tilst, Danmark

En spændende koncert med en flok dygtige sangere venter. Skanderborg Pigekor er et ambitiøst kor, som har vundet flere priser, bestående af 30 unge kvinder i alderen 16 til 26 år. Koret sætter en ære i at udforske forskellige genrer, og repertoiret spænder over alt fra danske sange, pop og jazz til klassiske satser.  Koncerten er gratis.

Scenen er jeres

Onsdag d. 3. maj bliver der igen mulighed for, at høre lokale børne og ungdomsbands samt solister fra amfi-scenen. Her afholder klubberne Skovby Mosegård, Kulturskolen samt Galten Junior og Ungdomsklub igen Scenen er jeres. »Fra scenen, bliver der mulighed for, at opleve en dejlig blanding af rock, pop og dans, tilsat en stor spilleglæde, der har ophobet sig i øvelokalerne« lover arrangørerne »Arrangementet er gået hen og blevet en god tradition, som vi ved mange ser frem til og vi er som arrangører meget stolte af, den store opbakning arrangementet efterhånden har fået, fra lokalområdet. Der er gratis adgang, så tag endelig vennerne og naboerne med.« Fest, sjov og ballade Scenen er jeres er som tidligere år ikke nogen konkurrence, men fest, sjov og ballade. Intentionen er, at give børnene og de unge mulighed for, at komme ud af de støvede øvelokaler og optræde for et stort publikum med professionelt lys og lydudstyr.

Skanderborg Drengekor medvirker i koncert i Domkirken

aarhus domkirke store torv, aarhus C, Danmark

Skanderborg Drengekor medvirker ved koncert i Aarhus domkirke mandag d. 8. Maj kl. 19.30 med St Clemens drengekor og Trinity Boys Choir, London. Læs mereog køb billetter på Domkirkens hjemmeside: https://aarhusdomkirke.dk/kalender/

Guitar Workshop

Kulturskolen Skanderborg Søtoften 2a, Skanderborg, Danmark

2 metoder til at stemme guitar/bas med øret Medbring din guitar eller bas denne aften og lær at stemme den med øret. Workshoppen foregår på Kulturskolen Skanderborg i Lillesal. Det er gratis. mød bare op. Meld dig gerne til på sms: 40 91 14 56   Kulturskolen afholder i alt 4 Guitar Workshops i maj/juni 8. maj: 2 metoder til at stemme guitar/bas med øret 15. maj: Lær at skifte strenge på akustisk guitar 22. maj: Lær skifte strenge på elguitar/bas/western guitar 5. juni: Improvisation Penta skala på langs

Forårskoncert med elever fra Hørning

Kulturskolen Skanderborg Søtoften 2a, Skanderborg, Danmark

Denne aften fyldes Kulturskolens sal med elever, som går til musikundervisning i Hørning. Her kan primært høres forskellige sammenspils-konstellationer og enkelte soloelever. Dette er et lukket arrangement for familie og venner

Store Sløngeldag

Kulturhuset Skanderborg Parkvej 10, Skanderborg, Danmark

Se hele programmet her: https://sloengeldage.dk/

Forårskoncert på Stilling skole

Hallen - Stilling Skole

Så er der igen forårskoncert på Stilling skole! Koncerten er et samarbejde mellem skolen og Kulturskolen, og aftenens program viser en bred palet af, hvad skolen har af musik, blandet med indslag fra Kulturskolens musik- og dramaelever. Skolens KulturCrew står for lyd, lys og er konferencier. Alle er velkomne!

kr20