Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Billedkunstens Dag

13. marts

Det Nordiske Tæppe er et kunstprojekt, hvor tegne- og billedkunstelever fra kulturskolen, samt børn og unge elever fra lokale skoler og byens borgere hver især inviteres til at bidrage til et stort fælles kunstværk. Titlen på det samlede kunstværk kaldes for Det nordiske tæppe. Udfra temaet Den nordiske Mytologi produceres der små individuelle kunstværker på diverse papir og pap. Det er op til hver enkelte deltager, hvilken type kunstværk og stilart de vil lave og bidrage med. Det kan altså være både foto, maleri, tegning, noget grafisk eller collage m.m.

• Selve kunstværket skal bestå af individuelle kvadrater der måler 15×15 cm sat på en baggrund der måler 17×17 cm.
  • Baggrunden skal være lavet af en blålig farvetone.
  • Der laves et hul i hvert hjørne af kvadratet, som der kan sættes en sikkerhedsnål igennem.
  • Kunstværket sættes sammen d 13/3
  • Kulturskolen søger for sikkerhedsnåle i rette størrelser og samlingen / ophængningen af det samlede kunstværk

BILLEDKUNSTENS DAG er en tilbagevendende landsdækkende begivenhed, der foregår lokalt. Dagen sætter spot på børn, unge og billedkunst og viser mangfoldigheden i billedkunstundervisningen og giver indsigt i børns og unges visuelle udtryk og potentiale.

Tæppet samles ved en fælles workshop på Fælleden
Den 13. marts har alle mulighed for at deltage i sammensætningen af tæppet på Skanderborg Fælled fra kl. 9.00 til 15.00. Der vil også være åbne workshops for kommunens borgere på Fælleden, hvor folk i alle aldre og kunstneriske færdigheder kan deltage og skabe deres egne bidrag til projektet.

For dem, der ikke har mulighed for at deltage på Fælleden, er der også en mulighed for at aflevere deres billeder på Kulturskolen inden den 12. marts, hvorefter de vil blive inkluderet i det fælles kunstværk. Det nordiske tæppe kommer efterfølgende til at hænge på Fælleden

Dato:
13. marts