KULTURCREW

HVAD ER KULTURCREW?

KulturCrew er et unik koncept udviklet af LMS (Levende Musik i Skolen) & Teater Centrum, der netop nu kører på 88 skoler i Danmark – med 12 skoler her i Skanderborg Kommune.

Konceptet giver elever kompetencer, ansvar og indflydelse, der udvikler dem både som kulturarrangører og som mennesker. Kulturarrangementerne ude på skolerne får ”et strejf af stjernedrys”, når eleverne er konferencier, journalister, fotografer, lydmænd og koordinatorer. Som KulturCrew er det en fælles opgave, at arrangementerne bliver en succes, så skolens øvrige elever får en god oplevelse, og så de kunstnere, der besøger skolen føler sig taget godt imod og godt behandlet.

KulturCrew er læring, indflydelse og medansvar pakket ind i sjov og fællesskab. Derigennem kan eleverne få lyst til at lære mere, tillid til egne muligheder og baggrund for at tage stilling og handle.

Som KulturCrew udvikler eleverne kundskaber og færdigheder gennem praktiske og konkrete opgaver, og igennem mødet med professionelle kunstnere. På den måde er KulturCrew et konkret afsæt for Den åbne skole, hvor læring sker i tilknytning til eksterne samarbejdspartnere, og hvor eleverne bliver aktive deltagere og medskabere af den lokale kultur.

Hvert år inviteres KulturCreweleverne med til KulturCrewdag, hvor de får en masse ny viden og mulighed for at udvikle deres kompetencer indenfor bl.a. lydteknik, præsentationsteknik mm. Herudover inviteres KulturCrews også med på KLAP festivalen (tidligere Aprilfestivalen), LMS Showcase/Festival samt Horsens Teaterfestival

Alt i alt skaber KulturCrew kultur for kultur.

KULTURCREW 2023

LÆS MERE OM KULTURCREW HER.