INSPIRATIONSKURSUS DRAMA & TEATER

”FOKUS PÅ DRAMA OG TEATER” – 200 kr. pr. deltager – Max. 15 deltagere

DATO: Onsdag d. 29. maj kl. 12-16

STED: Kulturskolen Skanderborg

Dette kursus henvender sig til dig, som drømmer om at lave mere teater og drama med børnene i jeres institution, men mangler konkrete redskaber og teknikker til at komme i gang.

Her vil I blive introduceret til forskellige dramalege, som bl.a. styrker fællesskabet og fantasien.

Vi skal alle på gulvet og prøve legene og øvelserne på egen krop – det bliver sjovt, måske også lidt grænseoverskridende, men vi gør det sammen i et trygt miljø.

Ud over dette vil kursets hovedfokus være, at arbejde med improvisation ud fra præmisserne inden for hatteteater – den improviserende og inddragende fortælling.

Vi gennemgår forskellige redskaber og teknikker, som vi afprøver på gulvet sammen, med det formål at I nemt kan implementere det i jeres hverdag med børnene.

OBS! Børn deltager ikke i kurset.

Varighed: 4 timer

Max. antal deltagere: 15

Kurset er inklusiv kaffe og frugt.

Om underviseren:

Sofie Møller Hørup er uddannet dramaturg og underviser til daglig alle aldersgrupper i drama på Kulturskolen Skanderborg.

FLERE TILBUD I KULTURTOGET:

BESØG I INSTITUTIONERNE

FORESTILLINGER OG KONCERTER