Julekoncert med YoungBrass

Niels Ebbesen Skole Højvangens Torv 4, Skanderbrog, Danmark

Hyggelig og flot julekoncert med YoungBrass onsdag d. 13. dec. kl. 17-18 De spiller i Aulaen på Niels Ebbesens skolen. Tag gerne familie, venner, naboer m.m. med. Så sæt aftensmaden til at simre eller hav noget nemt klar, så I i ro og mag kan komme og nyde denne koncert. "Det vil glæde os meget med et stort fremmøde. Det vil, for orkesteret, være en skøn belønning for det store arbejde vi har lagt i at forberede os til alle vores julekoncerter. De øvrige koncerter, har været i frost og sne, så vi glæder os til at spille en indendørskoncert. Med glædelig julehilsner YoungBrass (Skanderborgs juleorkester)"

Julekoncert med Ungdoms- og Pigekoret

Onsdag 13. december kan du opleve den årlige Julekoncert med Ungdomskoret, Spirekoret og Vocali på Audonicon, Grønnedalsvej, Skanderborg kl 19.30

Niels Ebbesen Skole Højvangens Torv 4, Skanderbrog, Danmark

Den første torsdag i hver måned (anden torsdag i januar) er der BLUES-JAM i Musikhuset på Niels Ebbesen Skolen, kl. 18.30-19.30 Musikskole-elever, gymnasie-elever, gæster udefra - alle, som vil jam’e er velkomne! Du skal kunne følge en 12-takters blues og kende lidt til at improvisere over en blues. Hver gang vil der være et "Dagens nummer" vi har særligt fokus på (skrevet i parantes ud for datoen nederst på denne side, hvor du også finder noder). Hvis der er tid kan det være vi spiller et eller flere af de foregående også. Numrene bliver instrueret hurtigt, så tjek meget gerne op på numrene på forhånd - og så er der ellers lagt op til en masse improvisation😎 Jamvært: Anders Cribb   Der er BLUES-JAM følgende datoer: 5/10 - 2023 (Crossroads) - Hent noder her 2/11 - 2023 (Sweet Home Chicago) - Hent noder her 7/12 - 2023 (Hi-Heel Sneakers) - Hent noder her 11/1 - 2024 (Hey Bartender) - Hent noder her 1/2 - 2024 (Everyday I have The Blues) - Hent noder her 7/3 - 2024 (Born Under A Bad Sign) - Hent noder her Link til videoer med "Dagens nummer"

Nytårskoncert

Kulturskolens Kammerorkester (dirigeret af Roberto Sarno) og Young Brass (dirigeret af Jesper Andersen) er værter ved denne nytårskoncert. Glæd jer til et festligt møde med de unge mennesker, der spiller det nye år ind. Koncerten foregår i Store Sal i Kulturhuset og varer cirka en time. Billetter købes (25 kr pr. stk) via Kulturhusets hjemmeside

kr. 25

Niels Ebbesen Skole Højvangens Torv 4, Skanderbrog, Danmark

FÆLLES STÆVNEDAG i SydØst Netværket (Stryg, bas, slagtøj og sang)

Stævner i SydØst Netværket I flere år har vi afholdt stævner for elever  i samarbejde med vores kolleger i SydØst netværket (Hedensted, Horsens, Odder, Skanderborg og Silkeborg) Stævnerne bliver i indeværende sæson som følger: Lørdag den 3. februar 2024 kl. 10.00-15.00: Stryg, bas, slagtøj, sang Lørdag den 16. marts 2024 kl. 10.00-15.00: Blæsere – alle slags   Horsens: Tovholder på ”Strygere” Odder: Tovholder på ”Blæsere” Skanderborg: Tovholder på ”Sangere” Silkeborg: Tovholder på ”Slagtøj – trommesæt” Hedensted: Tovholder på ”Bassister”   Det er gratis at deltage, men elever skal have madpakke med. Sæt et kryds i kalenderen og snak med din lærer, hvis det er noget, du kunne tænke dig at deltage i.

MASKEBAL

Morten Børup Skolen Møllegade 45, Skanderborg, Danmark

Kom og se et anderledes Maskebal, hvor Kulturskolens elever fra både musik, dans , billedkunst og drama optræder sammen og hver for sig. Så inviter familie og venner med til Kulturskolens Maskebal – alle er velkommen! Gratis entré