Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Stjernedrys – forestilling kl. 16.00

19. marts 2023- 16:00 - 17:15

Forestillingen ”Stemmer” er blevet skabt ud fra tanken om, hvad vi bruger vores stemme til.

Hvilken stemme er din? Hører du stemmer? Hvad siger din indre stemme? Hvem råber højst? Hvem hører de tavse stemmer? Hvem skal man stemme på? Og hvad med den gode stemning?

Kulturskolens elever hæver stemmerne og følger publikum på en rejse gennem forskellige stemningsfulde scener, hvor vi med musik, dramatiske tekster og performative indslag får indblik i mange forskellige tanker pog deres stemmer.

Stjernedrys er Kulturskolens store tilbagevendende musiske teaterforestilling, hvor elever fra både musik, drama, dans og billedkunst optræder sammen. Der engageres op mod 100 elever på scenen samt Kulturskolens undervisere. Vi vil gerne hylde, at vi har fået etableret et sangkraftcenter i Skanderborg Kommune; Skanderborg Synger, og vi har derfor valgt, at temaet for årets forestilling er stemmerne.

Der sættes fokus på det vokale og i samarbejdet med Skanderborg Synger deltager mange forskellige kor i Stjernedrys. Men vi sætter også fokus på andre forståelse af ”stemme”, for ordet har mange betydninger:

Arrangementet varer cirka 75 minutter.
Forestillingen vises både kl. 14.00 og kl. 16.00.

Billetter:

Billetter til forestillingen kl. 14.00 (via Kulturhusets hjemmeside)

Billetter til forestillingen kl. 16.00 købes her (via Kulturhusets hjemmeside)

Dato:
19. marts 2023