Billedkunstens dag

BILLEDKUNSTENS DAG er en tilbagevendende landsdækkende begivenhed, der foregår lokalt. Dagen sætter spot på børn, unge og billedkunst og viser mangfoldigheden i billedkunstundervisningen og giver indsigt i børns og unges visuelle udtryk og potentiale.

2024: Det nordiske tæppe

Det Nordiske Tæppe er et kunstprojekt, hvor tegne- og billedkunstelever fra kulturskolen, samt børn og unge elever fra lokale skoler og byens borgere hver især inviteres til at bidrage til et stort fælles kunstværk. Titlen på det samlede kunstværk kaldes for Det nordiske tæppe. Udfra temaet Den nordiske Mytologi produceres der små individuelle kunstværker på diverse papir og pap. Det er op til hver enkelte deltager, hvilken type kunstværk og stilart de vil lave og bidrage med. Det kan altså være både foto, maleri, tegning, noget grafisk eller collage m.m.

Billedkunstens Dag afholdes hvert år onsdag i uge 11. Vi glæder os allerede til 12. marts 2025

Fra Billedkunstens dag 2024