Unge Spiller Klassisk

18. november 2023

En konkurrence for unge klassiske musikere i Midt- og Østjylland – Lørdag 18. november 2023 – kl. 9:00

Unge Spiller Klassisk er en konkurrence for klassiske musikere i alderen 13-25 år. Stemningen er god og tryg, og dommerne, som er vant til at arbejde med børn og unge, giver god og konstruktiv feedback. Derudover er det et godt sted at møde andre unge, som spiller klassisk musik.

Unge Spiller Klassisk giver dig mulighed for at præsentere dig selv musikalsk overfor andre, og prøve at deltage i en konkurrence i en tryg og positiv atmosfære. Du vil møde andre unge musikere, kunne måle dig selv fagligt og komme hjem med en brugbar udtalelse fra vores dygtige jury. Sidst, men ikke mindst, vil du få en masse musikalske indtryk i fællesskabet med andre musikere.

Der uddeles op til 9 finalepladser – deraf maks. 3 ensembler. Finalen afholdes i Musikhuset i Aarhus 3. december 2023.

Tilmelding og praktisk info

Du skal være fyldt 13 år og må ikke være fyldt 26 år inden d. 1. november 2023 for at deltage. Studerende ved musikkonservatorium eller anden videregående musikuddannelse kan ikke deltage. Konkurrencen har mange vindere og ingen tabere. Alle deltagere får et bevis for deres deltagelse og præstation.

Tilmelding inden 1. november:
Det er gratis at deltage i konkurrencen Unge Spiller Klassisk.

TILMELDING I SKANDERBORG  FOR SOLISTER

TILMELDING  I SKANDERBORG FOR ENSEMBLER

Alle der bor i Midt- og Østjylland skal tilmelde sig i Skanderborg og alle der bor i Midt- og Vestjylland skal tilmelde sig Unge Spiller klassisk i Holstebro. Der kan i visse tilfælde gives dispensation. En dispensation gives ved, at du kontakter Linda Fanø – linda.fanoe.clausen@holstebromusikskole.dk (Holstebro) eller Tina Quottrup – tina.quottrup@skanderborg.dk (Skanderborg).

Deltagerne inddeles i 3 grupper:

SOLISTER:

Gruppe A, Solister 13 til og med 15 år pr. 1. november 2023: Du skal sammensætte et program på maks. 5 min.

Gruppe B, Solister, som er 16 til og med 25 år pr. 1. november 2023: Du skal sammensætte et program på maks. 7 min.

ENSEMBLER:

Gruppe C, Grupper på 2-5 musikere, som er 13 til og med 25 år pr. 1. november 2023: I skal sammensætte et program på maks. 7 min.

Sted: Kulturskolens Skanderborg, Søtoften 2A, 8660 Skanderborg

18. november 2023